НАУКОВО-ОСВІТНЄ СПІВРОБІТНИЦТВО МІЖ УКРАЇНОЮ ТА КНР У ПЕРІОД 2016–2020 рр.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

  В. О. Кіктенко

  О. В. Дроботюк

Анотація

Стаття присвячена оцінці динаміки двостороннього співробітництва у сфері науки й освіти між Україною та КНР за останні п’ять років на основі показників співпраці, як-от спільні дослідницькі теми, договори і меморандуми, обмін студентами. Дослідження ґрунтується на первинних та вторинних джерелах інформації, зокрема відповідях міністерств та відомств України на офіційні запити щодо наукової та освітньої співпраці з відповідними установами КНР, результатах експертного інтерв’ю з ректорами українських університетів, даних Державної служби статистики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства освіти КНР, національних академій наук, а також звітах міжнародних організацій та наукових публікацій. У роботі використано загальнонаукові та якісні методи дослідження. У статті систематизовано нормативно-правові акти науково-технічного та освітнього співробітництва, а також подано хронологію і результати роботи підкомісій з питань науково-технічного співробітництва, співпраці в космічній галузі, у галузі медицини, у сфері освіти. Проаналізовано ключові показники наукової співпраці національних академій наук України з китайськими партнерами: кількість договорів, науково-дослідницькі напрями і теми, публікації. Згідно з аналізом показників, значна частка угод щодо реалізації спільних ук-раїнсько-китайських високотехнологічних проєктів припадає на науково-дослідні інститути НАН України. На основі офіційних даних, отриманих від державних органів влади України на відповідні запити, проведено аналіз розподілу студентів – громадян КНР відповідно до територіального розташування, університетів і спеціальностей; визначені університети і спеціальності, які користуються найбільшим попитом у китайських абітурієнтів та / або студентів. До закладів вищої освіти Києва, Миколаєва, Харкова та Одеси вступили 88 % студентів – громадян КНР, які віддали перевагу таким спеціальностям, як філологія, суднобудування, менеджмент, музичне мистецтво, середня освіта. У статті представлені результати “польового” дослідження – інтерв’ю з ректорами і проректорами українських університетів. Серед пріоритетних напрямів двосторонньої співпраці між закладами освіти такі: спільні освітні програми, спільні дослідження, дистанційні підготовчі курси, спеціалізовані освітньо-професійні програми, пов’язані з дослідженням Китаю, інформаційно-освітні центри в Китаї.
Дослідження виконувалося на базі Інституту сходознавства А. Ю. Кримського НАН України та Інституту досліджень сучасного Китаю імені Б. Курца (ДВНЗ “Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана”).

Як цитувати

Кіктенко, В. О., & Дроботюк, О. В. (2021). НАУКОВО-ОСВІТНЄ СПІВРОБІТНИЦТВО МІЖ УКРАЇНОЮ ТА КНР У ПЕРІОД 2016–2020 рр. Східний світ, (4 (113), 33-55. https://doi.org/10.15407/orientw2021.04.033
Переглядів статті: 399 | Завантажень PDF: 170

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Ключові слова
Посилання

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>