Союз пропаганди, у назві якого нічого не сказано про пропаганду: базове дослідження пропагандистської ролі на початку 1950-х рр. Комуністичного союзу молоді Китаю, орієнтованого на молодих китайців

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

  С. Тан

Анотація

У статті на основі великої кількості даних (більшість із яких ніколи раніше не оприлюднювалися і не досліджувалися), отриманих безпосередньо з джерел у різних районах Китаю, проведено базове тематичне дослідження, присвячене ролі, яку відігравав Комуністичний союз молоді Китаю (КСМК) у пропаганді Комуністичної партії Китаю (КПК) серед молоді на початку 1950-х рр. Розглянуто історію інституціоналізованого заснування КСМК для сприяння пропагандистській роботі серед китайської молоді, його безпрецедентну увагу до пропаганди встановленого Компартією соціалістичного режиму, різноманітні стратегії, а також методи максимізації розширення впливу на молодь і поза межами організації.

Мета дослідження полягає в переоцінці надзвичайно великого впливу КСМК на початку 1950-х рр. на схвалення і підтримку молоддю настанов партії. Досліджуючи історію комуністичного Китаю, не можна ігнорувати цей вплив. Крім того, перегляд через 70 років ефективної ролі КСМК у просуванні пропаганди КПК допомагає зрозуміти пропагандистські стратегії, які КПК застосовує до сучасної китайської молоді. Попри те що КСМК протягом кількох десятиліть не вів активної роботи серед молоді, за останні декілька років Союз активізувався і відновив свою роль провідної сили в поширенні серед сучасної молоді Китаю останніх директив партії.

Хоча за 70 років відбулися значні зміни в, наприклад, технологіях, що використовуються як знаряддя пропаганди, суть того, як КСМК робить вирішальний внесок у пропаганду КПК, залишається незмінною. Найпередовіші технології Інтернету лише полегшують роботу КСМК. Отже, ця стаття не лише містить інформацію, що ґрунтується на прямих свідченнях і важлива для історичних досліджень комуністичного Китаю, а й може бути дзеркалом, що сприяє кращому розумінню Китаю сьогодні.

Як цитувати

Тан, С. (2023). Союз пропаганди, у назві якого нічого не сказано про пропаганду: базове дослідження пропагандистської ролі на початку 1950-х рр. Комуністичного союзу молоді Китаю, орієнтованого на молодих китайців. Східний світ, (2 (119), 42-52. https://doi.org/10.15407/orientw2023.02.042
Переглядів статті: 118 | Завантажень PDF: 87

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Ключові слова

Китай; Комуністична партія Китаю; Комуністичний союз молоді Китаю; китайська молодь; пропаганда

Посилання

Brady A.-M. (2016), Marketing dictatorship: propaganda and thought work in contemporary China, Rowman & Littlefield Publishers, Lanham.

Doyon J. (2020), “The Strength of a Weak Organization: The Communist Youth League as a Path to Power in Post-Mao China”, The China Quarterly, Vol. 243, pp. 780–800. https://doi.org/10.1017/S0305741019001516

Fang K. and Repnikova M. (2018), “Demystifying ‘Little Pink’: The Creation and Evolution of a Gendered Label for Nationalistic Activists in China”, New Media & Society, Vol. 20, No. 6, pp. 2162–2185. DOI: https://doi.org/10.1177/1461444817731923

Farley J. and Johnson M. D. (eds) (2021), Redefining Propaganda in Modern China: The Mao Era and Its Legacies, Routledge, New York, NY. https://doi.org/10.4324/9780429296505

Gongqingtuan zhongyang weiyuanhui (2022), Xinshidai jiaqiang he gaijin gongqingtuan sixiangzhengzhi yinling gongzuo shishi gangyao, Official documents. (In Chinese).

Qingniantuan Chongqingshi gongwei xuanchuanbu (ed.) (1950), Zenyangzuo tuanzhibu gongzuo, Internal materials. (In Chinese).

Qingniantuan Chongqingshi gongzuo weiyuanhui (ed.) (1952a), Lixing zengchan jieyue, fandui tanwu fuhua, Internal materials. (In Chinese).

Qingniantuan Chongqingshi gongzuo weiyuanhui (1952b), Datui zichanjieji de changkuang jingong, gonggu gongrenjieji de lingdaoquan, Internal materials. (In Chinese).

Qingniantuan Chongqingshi weiyuanhui (1951), Guanyu wu zhi qiyue dui tuanyuan jinxing pinzhi zuofeng jiaoyu de zongjie baogao, Official documents. (In Chinese).

Qingniantuan Chongqingshi weiyuanhui (1953), Guanyu qunzhong wenhua huodong zongjie, Official documents. (In Chinese).

Qingniantuan Chongqingshi weiyuanhui (1954), Xiezhu dang he xingzheng zai da, zhongxuexiao jinxing guojia guodu shiqi zongluxian xuexi zhong jiaqiang laodong jiaoyu de yijian, Official documents. (In Chinese).

Qingniantuan Chongqingshi weiyuanhui xuanchuanbu (ed.) (1954), Fayang Wang Chonglun de gongzou jingshen, tiqian wancheng guojia jihua, Internal materials. (In Chinese).

Qingniantuan Chongqingshi weiyuanhui xuanchuanbu (1955), Jiaqiang dui qingshaonian de gongchanzhuyi jiaoyu, Chongqing renmin chubanshe, Chongqing. (In Chinese).

Qingniantuan Chongqingshi weiyuanhui xuexiao gongzuobu (1953), Guanyu Chongqingshi xuelian zhaokai disanjie sanci huiyi de baogao, Official documents. (In Chinese).

Qingniantuan Xinan gongzuo weiyuanhui shaonian ertong gongzuobu (1952), Shaonian ertong gongzuo cankao wenjian, Official documents. (In Chinese).

Renmin ribao (1950), June 6. (In Chinese).

Shambaugh D. (2007), “China’s Propaganda System: Institutions, Processes and Efficacy”, The China Journal, No. 57, pp. 25–58. DOI: https://doi.org/10.1086/tcj.57.20066240

Wei Sh. and Juan Ch. (2021), “The Little Pinks: Self-mobilized Nationalism and State Allies in Chinese Cyberspace”, International Journal of China Studies, Vol. 12, No. 1, pp. 25–46.

Xinan renmin guangbo diantai (1951), Vol. 1, No. 4–5 & 9–10. (In Chinese).

Zhang J. and Cameron G. T. (2004), “The structural transformation of China’s propaganda: An Ellulian perspective”, Journal of Communication Management, Vol. 8, No. 3, pp. 307–321. DOI: https://doi.org/10.1108/13632540410807718

Zou Sh. (2021), “Restyling propaganda: popularized party press and the making of soft propaganda in China”, Information, Communication & Society, pp. 1–17. https://doi.org/10.1080/1369118X.2021.1942954